Niedawno opublikowałam pierwszy post z cyklu "Jak ugryźć blog". Bardzo Wam dziękuję za tak pozytywny odbiór postu o tworzeniu kolaży i za propozycje kolejnych tematów :)
Na specjalną prośbę
Kasi dziś poruszę temat linkowania blogów i zdjęć.
Kto czyta mnie od dłuższego czasu, ten pewnie kojarzy o co chodzi.
Linkowanie, które mam na myśli pojawiło się przy moich dwóch zabawach - SALu Lizzie Kate i całorocznym wyzwaniu. Czasem wykorzystuję je także do zapisów na zabawy/wymianki/candy.
Podejrzewam, że istnieje co najmniej kilka stron oferujących opcję linkowania.
Ja akurat korzystam ze strony
InLinkz:
Pierwsze co należy zrobić, to oczywiście założyć tam konto.
Uprzedzam, że strona działa tylko w języku angielskim - można jednak pomóc sobie korzystając z opcji "przetłumacz na język polski". Mam też nadzieję, że moja instrukcja okaże się na tyle prosta i czytelna, że każdy sobie poradzi :)
Strona InLinkz oferuje dwa rodzaje linkowania - tekstowy (darmowy) i ze zdjęciami (płatny).
Jeśli interesuje nas jedynie dodawanie linków (w przypadku zapisów na wyzwanie/candy etc.) to wystarczy tylko założyć konto. Jeśli jednak chcemy, aby Czytelnicy dodawali także zdjęcia - niestety trzeba do tego wykupić coś w rodzaju konta premium. Jest to jednak opcja dla tych, którzy mają kartę kredytową lub konto PayPal.
Po zalogowaniu się na stronę pojawi się kilka opcji,
Pokażę Wam tylko te, z których korzystam - nie sprawdziłam wszystkich opcji oferowanych przez InLinkz.
Korzystam tylko z opcji pokazanych w ramce. Aby stworzyć nowe linkowanie należy wybrać drugą opcję.
Najważniejsze opcje to nazwa (widoczna dla nas) i opis (widoczny dla wszystkich na blogu):
Czas trwania (linkowanie automatycznie ustawione jest na tydzień):
Sposób wyświetlania - tutaj wybieramy, czy będą to tylko linki, czy również zdjęcia:
W tym miejscu wybieramy w ilu kolumnach będą wyświetlać się linki/zdjęcia oraz czy ma to być tylko zdjęcie czy również adres bloga/opis.
Jeśli wszystko mamy ustalone - generujemy kod:
Tak wygląda wygenerowany kod:
Należy go skopiować i wkleić w notce w sekcji HTML (po tekście notki):
Pozostaje jeszcze jedna kwestia - czym to się tak naprawdę od siebie różni i w jaki sposób takie linkowanie widoczne jest na blogu.
Zacznijmy od prostszej sprawy, czyli tekstu. Po wklejeniu kodu w odpowiednim miejscu, pod notką pojawi się taka funkcja - przycisk umożliwiający dodanie linka do swojego bloga oraz czas, który pozostał do rozpoczęcia/zakończenia linkowania:
Klikamy ADD YOUR LINK i wpisujemy dane (adres bloga, wyświetlaną nazwę i adres mailowy):
W taki sposób wyświetlać się będą wszystkie zalinkowane blogi. Jeśli chcemy usunąć się z listy wystarczy wybrać opcję kosza (pojawia się ona tylko przy naszym linku):
Jak już wspominałam - aby do linkowania można było dołączać zdjęcia, należy wykupić dodatkową opcję.
Rozwiewając wątpliwości - koszty ponosi tylko osoba, która zakłada linkowanie. Osoby dodające linki/zdjęcia robią to za darmo.
Przechodzimy do sekcji konto (ACCOUNT) i wybieramy opcję "przedłuż" (EXTEND):
Wybieramy czas, na który chcemy wykupić dodatkowe opcje oraz sposób płatności:
Aby stworzyć linkowanie ze zdjęciami należy wybrać opcję "Thumbnail links":
Na blogu wyświetla się ono w taki sposób:
Po kliknięciu ADD YOUR LINK przechodzimy do nowej strony. Wypełniamy pola obowiązkowe (link do wybranego bloga/konkretnej notki, tekst, który wyświetli się pod zdjęciem oraz adres mailowy). Tutaj wybieramy także zdjęcie (z tych dostępnych na blogu/komputerze/z adresu URL):
Na blogu wygląda to tak:
* * *
Wiem, że liczba zdjęć może trochę przerażać... Jestem jednak przekonana, że było to konieczne, by zrozumieć w jaki sposób stworzyć takie linkowanie. Na początku może wydawać się to skomplikowane, ale z każdym następnym razem będzie łatwiej :)
Jak zwykle czekam na Wasze komentarze, pytania oraz pomysły na kolejne posty z tej serii.