01 lutego 2016

Jak ugryźć blog - tworzymy strony na blogu

Przyszedł czas na poruszenie kolejnego, już trzeciego, tematu z cyklu "Jak ugryźć blog".

Dziś pokażę jak tworzyć strony na blogu - przy okazji stworzenia takiego odnośnika do nowego cyklu :)

Pasek ze stronami najczęściej znajduje się tuż pod zdjęciem głównym bloga:


Przede wszystkim należy wspomnieć, że są dwa rodzaje takich stron. Jedną tworzy się podobnie jak posty (można tam umieścić tekst lub zdjęcia), druga to odnośnik do postów.

Po kliknięciu znaczka narzędzi (po prawej stronie) pojawi się dodatkowa karta. Widać na niej rodzaje stron, o których wspomniałam wyżej.


Aby stworzyć stronę z tekstem/zdjęciami trzeba wybrać STRONY z menu po lewej stronie w panelu nawigacyjnym bloga. W tym miejscu wyświetla się tylko ten rodzaj stron.


Tworzenie strony z tekstem/zdjęciami przebiega podobnie jak tworzenie posta.



Drugi rodzaj stron to ten z odnośnikami do postów. W celu ich stworzenia trzeba przejść do sekcji UKŁAD i odnaleźć fragment zaznaczony na zdjęciu:


Pojawi się wówczas dodatkowa strona, na której należy wybrać opcję "dodaj link zewnętrzny":


Następnie wpisujemy tytuł strony i link, który przeniesie nas do wybranej zawartości:


Na moim blogu takie strony przenoszą Czytelników do blogów z wybranej kategorii/etykiety. 
Jeśli chcecie, by podobnie działo się u Was, upewnijcie się że w adresie pojawia się słowo LABEL (czyli etykieta):


Teraz czas na uszeregowanie stron. Wystarczy najechać na wybrany element i przenieść go za pomocą myszki:


Po zapisaniu odświeżamy stronę główną bloga :)


Mam nadzieję, że mój kurs Wam pomoże :) Nie jest to trudne, jeśli pamięta się który rodzaj stron gdzie dodać.

Czekam na Wasze komentarze i propozycje kolejnych tematów do cyklu "Jak ugryźć blog" :)

21 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze że to opisalas Rady w sam raz dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. No w końcu będę wiedziała jak się do tego zabrać ;) super to opisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Haniu bardzo dziękuję za pomoc, bo zwykłe strony sama doszłam jak zrobić, ale nie wiedziałam, że można też inaczej - już zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witamy serdecznie :) Świetny post, który myślę, że wykorzystamy do jakiejś edycji Naszego bloga, który założyłyśmy około miesiąca temu. Super i pozdrawiamy gorąco :) Aaaa i czekamy na kolejne super rady :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Bardzo się mi przydał :) Zresztą tak samo jak poprzednie :) Nie mogę doczekać się kolejnej porady :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post :) ostatnio próbowałam z tym walczyć, ale średnio mi to wyszło :) Dzięki Tobie spróbuje jeszcze raz i może się uda, bo zaczyna mi się na blogu bałagan robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestowałam :) działa :) hura :) jesteś wielka!

      Usuń
  7. Haniu, wyczytałaś mi w myślach! Dzisiaj wieczorem miałam w planie zapytać Cię o poradę dotyczącą tego jak utworzyć sobie na blogu zakładkę z galerią ..... No przecież post idealny :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wreszcie, nareszcie ktoś wyjaśnił, jak to zrobić! Co ja już nie wyczyniałam, próbując stworzyć piękną szatę graficzną, podobną do Twojej! Już straciłam wszelką nadzieję, że to opanuję, a tu proszę: Anioł spadł z nieba ;) Wielka jesteś i bardzo dziękuję Ci za ten post i tę wiedzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielkie dzięki. Przy czasie pochylę się nad tym postem i według wskazówek udoskonalę może moją stronkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajne i przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie umiem dodać w nagłówku za moim zdjęciem np. zdjęcia moich prac itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi Ci o główne zdjęcie na blogu - banner? Jeśli tak, to wkrótce i o tym pojawi się post :)

      Usuń
  12. Super instrukcja! :) W przyszłości na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny i szczegółowy kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatna instrukcja.Dzięki :) Cazekam na posta z tworzeniem bannera.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam
    Kilka dni temu zaczęłam moją przygodę z blogiem i zamieszczone rady bardzo się przydają:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przydatna i czytelna instrukcja. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam pojęcia jak takie menu górne utworzyć, zrobiłam je za pomocą gadżetu etykiety, ale ten ze stronami jest o wiele wygodniejszy. W końcu udało mi się, dzięki Twoim poradom!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad :)