22 lipca 2018

Niedziela z hafciarskim alfabetem - W/V


VERONIQUE ENGINER - jedna z moich ulubionych projektantek wzorów. To te wszystkie cudowne francuskie wzorki, które najpiękniej wyglądają wyszyte na lnie.
Z jej wzorów wyszywałam m.in. zielniki DFEA czy zawieszki z dziewczynką z tamborkiem:


WYSZYWANIE - moje ukochane hobby. To właściwie synonim "haftowania", ale jakoś "wyszywanie" jest mi słowem bliższym ;)

WZORY -  podstawa naszego hobby (oprócz oczywiście materiału i nici). Lubię wzory kolorowe i takie gdzie backstitche są dobrze zaznaczone. Zły wzór może zepsuć całą przyjemność z wyszywania.
Bywają takie wzory, których robienie jest mordęgą :( Szczególnie kiedy naszpikowane są backstitchami przechodzącymi przez środek krzyżyków. Efekt może być super, ale co się hafciarka namęczy to jej...
Czasem mam wrażenie, że projektant sam nie wyszywa - bo gdyby wyszywał to by takich "kwiatków" nam we wzorach nie serwował ;)

WYMIANKI - zabawa polegająca na wymienianiu upominkami. Chyba każda ma swój temat przewodni - należy wtedy wykonać prezent w zadanej tematyce. Do paczuszki dokładamy także przydasie i słodkości.
Bardzo lubię wymianki, a do tej pory organizowałam tylko kartkowe.
Nie mam odwagi zorganizować czegoś większego - obawiam się, że zapisze się ktoś, kto nie do końca się wywiąże :( Niestety takie przykre doświadczenie mają moje koleżanki - organizatorki wymianek...

WYZWANIA - rodzaj zabawy na blogach czy FB. Zwykle polega na wyszywaniu prac (obrazków, zakładek, kartek) na zadany temat. Czasem na koniec zabawy losowany czy wybierany jest zwycięzca.
Kilka takich zabaw już organizowałam, w tym roku są to "Imieniny miesiąca".

WIEDŹMY - grono moich najbliższych koleżanek hafciarek :) Kobietki nie tylko do wyszywania, ale i do tańca, i do różańca :)

Dziś linkujemy u Kasi. Do końca zabawy pozostały jeszcze dwie literki - Y i Z.

3 komentarze:

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad :)