29 lutego 2016

Jak ugryźć blog - dodawanie obrazka na pasku bocznym

Dziś kolejna odsłona blogowych zawiłości - pokażę jak w prosty sposób dodać zdjęcie/banerek z candy na pasku bocznym.

Do stworzenia tego tutorialu wykorzystałam zapisy na candy u Sylwii - Rudej Mamy :)

Pierwszą rzeczą po zapisaniu się na candy było skopiowanie banerka:


Klikamy na prawy przycisk myszy i wybieramy opcję "zapisz grafikę jako":


Następnie klikamy na tytuł posta - przenosimy się do konkretnej notki i kopiujemy adres bloga wraz z adresem notki z candy:


Na swoim blogu wchodzimy w sekcję UKŁAD i wybieramy opcję "dodaj gadżet". Z podanych propozycji wybieramy OBRAZ:


Teraz uzupełniamy pola o tytuł, podpis (u mnie to zwykle czas, do którego można zapisywać się na candy) i link do skopiowanego uprzednio adresu bloga.
Dodajemy zdjęcie i zaznaczamy kwadracik "zmniejsz, aby dopasować" - unikniemy wówczas dodania ogromnego obrazka, który nie zmieści się na pasku bocznym:


Nowy gadżet umieszczamy w wybranym miejscu:


Tak wygląda dodany banerek:



Podobnie postępujemy z każdym zdjęciem, które ma pełnić rolę linka - po jego kliknięciu przeniesiemy się na inny blog lub stronę.
Jeśli zdjęcie ma pełnić tylko funkcję informacyjną, to rezygnujemy z dodania linku.

Należy pamiętać o skopiowaniu odpowiedniego linka - np. do konkretnego postu zamiast do całego bloga.
Rozepchania paska bocznego unikniemy, jeśli będziemy pamiętać o zaznaczeniu kwadracika z opcją "zmniejsz, aby dopasować".

Dajcie znać, jeśli skorzystacie z tego tutorialu :)
Nadal czekam na kolejne propozycje do serii "Jak ugryźć blog" :)

15 komentarzy:

  1. Przystepnie napisane ;)
    Fajnie kiedy zdjecia czy banerki na blogu wygladaja proporcjonalnie do calosci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne są takie instrukcje - jak dla mnie początkującej blogowiczki są bardzo przydatne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny poradnik :) A wiesz może jak dodać w pasku bocznym taki jakiby pokaz slajdów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem, ale postaram się dowiedzieć i napisać o tym poradnik :)

      Usuń
    2. To czekam z niecierpliwością :3

      Usuń
    3. Też bym się chętnie dowiedziała, bo korci mnie okropnie taki pokaz slajdów :)

      Usuń
  4. Super instrukcja - prosto, konkretnie :) Poproszę o więcej takich użytkowych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna instrukcja :) Pamiętam, jak ja się namęczyłam, żeby się tego nauczyć a Ty w bardzo przystępny sposób wszystko opisałaś. Na pewno sporo osób skorzysta

    OdpowiedzUsuń
  6. Ponowne dzięki za instrukcje. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc przy tworzeniu strony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie, czytelnie opisane:) Dzięki Haniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo czytelnie napisana instrukcja, Teraz mam nadzieję, że nawet ja sobie poradzę :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo fajna i przydatna podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I poradziłam sobie! Ogromnie Ci za niego dziękuje. Jestem raczkującą blogerką i wszystko, ale to wszystko sprawia mi problemy. A dzisiaj proszę! Krok po kroku według Twoich instrukcji zamieściłam pierwszego banerka o Candy, cieszyłam się jak mały Kaziu :D Baaaardzo Ci dziękuję, bardzo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przydała Ci się moja instrukcja :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad :)